Важливими завданнями в роботі психологічної служби у закладах освіти є добір діагностичного інструментарію, придатного для роботи з різними категоріями здобувачів освіти.
Діагностична складова психологічного забезпечення наповнюється дослідженнями особистісних параметрів та особливостей: – виявлення причин труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально-психологічній адаптації; – вивчення та визначення індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості, потенційних можливостей в освітньому процесі, професійному самовизначенні.
Діагностичний інструментарій для фахівців психологічної служби схвалений ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»:
https://imzo.gov.ua/psyholohichnyj-suprovid-ta-sotsialno-pedahohichnarobota/informatsijna-baza-psyholohiv-ta-sotsialnyh-pedahohi/navchalno-metodychnimaterialy-dlya-psyholohiv/psyhodiahnostychna-robota/
Перелік діагностичних методик з виявлення домашнього насильства відносно дітей.pdf
Міністерство освіти і науки України рекомендує працівникам психологічної служби застосовувати у своїй діяльності методичні рекомендації, орієнтовні циклограми діяльності працівників психологічної служби різних типів закладів освіти, розроблені Українським науково-методичним центром практичної психології і соціальної роботи.
Циклограми розглядають як ефективний інструмент, що дозволяє усвідомити обсяг роботи, який потрібно виконати впродовж року, проаналізувати наявні ресурси. Для ефективної організації діяльності важливо дотримуватися відповідного управлінського циклу – періодичного повторення всіх основних завдань та функцій (видів) діяльності.