Як саме допомогти дитині пережити конфлікт та знайти ефективний спосіб його подолання?

Інформує практичний психолог Центру – Анастасія Куріцина

Одним із дієвих методів розв’язання цього питання є впровадження дитячої арттерапія. Особливо для дітей від 3-ох-7-ми років, адже саме в цьому віці гра є провідною діяльністю, а методи арттерапія будуть сприйматися дитиною легко та невимушено, та сприятимуть швидшому досягненню позитивного психотерапевтичного ефекту. Застосування на практиці передових методик арттерапії сприяє зануренню дитини в проблему, але лише до того рівня, до якого він сам готовий. Залучена у творчий процес дитина не помічає, як висловлює свої справжні почуття і бажання до зовнішнього світу.

Що таке арттерапія?

Напрямок в психотерапії та психологічній корекції, заснована на застосуванні мистецтва і творчості. У вузькому сенсі слова, під арттерапією зазвичай мається на увазі терапія образотворчим мистецтвом, основною метою якої є позитивний вплив на психоемоційний стан людини.

Кому підходить арттерапія?

Арттерапія можна застосовувати у роботі з дітьми починаючи від 2-ох років, якщо дитина вміє тримати олівець чи може малювати пальчиками й фарбою.
Ефективним є впровадження арттерапія для дітей з труднощами емоційного розвитку, при наявності стресу, депресії, зниженому настрої, емоційній нестійкості, імпульсивності емоційних реакцій, переживанні емоційного відкидання іншими людьми, почутті самотності, у разі наявності міжособистісних конфліктів, сімейних проблем, ревнощів, підвищеній тривожності, страхів, фобій, негативної «Я-концепції», низької самооцінки.

Задачі арттерапії:

Надання соціально прийнятного виходу агресії та інших негативних почуттів;

опрацювання пригнічених думок і почуттів; розвиток самоконтролю; концентрація уваги на відчуттях і почуттях;
подолання фобій, комплексів, невпевненості в собі й замкнутості;

розвиток емоційної сфери дитини; формування позитивного емоційного фону, створення умов для релаксації й позбавлення від наслідків стресів;
розвиток дрібної моторики руки та вищих психічних функцій: мислення, уяви, мовлення;

розкриття творчого потенціалу дитини та прищеплення інтересу до творчих видів діяльності та підвищення самооцінки.

Види арттерапія:

Обираються відповідно до віку

  1. Арттерапія у вузькому розумінні — малюнкова терапія (ізотерапія), заснована на образотворчому мистецтві. Популярна для психологічної корекції невротичних та психосоматичних порушень серед дітей та підлітків з труднощами в навчанні й соціальною адаптацією. Допомагає висловити емоційний стан того хто малює.
  2. Бібліотерапія (у тому числі казкотерапія) – літературний твір і творче читання літературних творів.
  3. Музикотерапія.
  4. Драматерапія.
  5. Танцювальна терапія.
  6. Лялькотерапія.
  7. Пісочна терапія.
  8. Глинотерапія.
  9. Фототерапія.
  10. Ігрова терапія.

До уваги батьків! Вправа «Місто майбутнього» для дітей 7-ми-10-ти років.

Для дітей цього віку характерний розвиток просторового мислення. Підбираючи вправи необхідно враховувати вікові особливості дитини.

Вправа «Місто майбутнього».

Запропонуйте дитині намалювати (зліпити з пластиліну, склеїти з кольорового паперу) фантастичне місто майбутнього. Більшість дітей (так само, як і дорослих) зазнають труднощів, якщо необхідно щось придумати самостійно. Тому спочатку варто обговорити, що б дитина хотіла побачити в цьому місті майбутнього. Обговорення грає і психотерапевтичну роль, змушуючи звільнитися від боязкості й нерішучості, підштовхуючи до фантазування. Промовляючи, діти краще уявляють і візуалізують картину, розуміють, що і як хотіли б намалювати.

Малюючи, діти не тільки демонструють свої творчі здібності, а й осмислюють свої мрії, очікування, життєві ідеали. Після того як малюнок закінчено, потрібно обговорити його, похваливши старання, зазначивши щось оригінальне, цікаве, незвичайне в малюнку. Обов’язково розпитайте, для чого були зображені ті чи інші деталі, чому обрані ці кольори, хто живе в цьому місті тощо.

Отже, арттерапія є засобом вільного самовираження та самопізнання, що дозволяє більш точно висловити свої переживання, по-новому поглянути на проблеми що виникли у житті дитини та знайти продуктивний спосіб їх подолання.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *