23–25 жовтня та 28–31 жовтня 2024 року чотири групи практичних психологів та педагогів закладів дошкільної та початкової освіти територіальних громад Вінницької області (98 осіб) пройшли І частину навчання у формі тренінгів із впровадження методики «Цілющий ліс: зрощуємо життєстійкість та почуття безпеки» в рамках проєкту «Зміцнення життєстійкості та покращення психічного здоров’я дітей в Україні шляхом впровадження тренінгової програми для освітян».
Навчання провели тренери проєкту: Людмила Адамчук, Вікторія Козачишина — методисти Навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти Вінницької області; Тетяна Березюк — практичний психолог КЗ «Вінницька гімназія № 24» Вінницької міської ради; Анна Слива — практичний психолог КЗ «Дошкільний навчальний заклад № 7» Вінницької міської ради.
Навчання відбувається відповідно до Меморандуму про співпрацю між Навчально-методичним центром психологічної служби системи освіти Вінницької області та Всеукраїнською благодійною організацією «Український фонд благополуччя дітей» з метою розвитку професійної компетентності педагогічних працівників закладів освіти щодо збереження та відновлення ментального здоров’я, розвитку стресостійкості здобувачів освіти віком 4–6 (7) років.
У заході взяли участь представники ВБО УФБД Юлія Малієнко,
Юлія Грохольська та експерти програми Леонід Ніколаєв і Жанна Савич.
Мета програми: підготувати фахівців у сфері дошкільної та початкової освіти до практичної роботи з посилення стресостійкості в дітей 4–7 років за допомогою методики «Цілющий ліс: зрощуємо життєстійкість та почуття безпеки», що базується на творчій взаємодії з природним середовищем та експресивними видами мистецтва.
Завдання програми:
- Ознайомити учасників із особливостями переживання та подолання травматичного досвіду дітьми.
- Сформувати розуміння феномену резильєнтності та чинників, що сприяють її розвитку в дитячому віці.
- Навчити використовувати ресурси природного середовища, гри та мистецтва для зцілення травмованих дітей.
- Розкрити психологічну концепцію методики «Цілющий ліс» в аспекті розвитку резильєнтності та формування життєстійкості в дітей.
- Детально опрацювати структуру і зміст цілющих сесій.
- Відпрацювати навички проведення цілющих сесій з 1 по 12 для дітей 4–7 років.
- Усвідомити роль, завдання та необхідні навички фасилітатора програми «Цілющий ліс: зрощуємо життєстійкість та почуття безпеки».
Перша частина підготовки фасилітаторів дитячих груп «Цілющий ліс» успішно завершена. ІІ частина навчання у формі тренінгів відбудеться в листопаді 2024 року.