17 грудня на базі Навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти Вінницької області відбувся семінар-практикум для практичних психологів інклюзивних закладів дошкільної освіти Вінницької області.
З вітальним словом до учасників семінару звернулась директор Центру Тетяна Каменщук, яка звернула увагу учасників до проблем дітей з особливими потребами та особливостей реалізації інклюзивної форми виховання в закладах дошкільної освіти.
«Багато сучасних методів допомоги є розробками, що потребують тривалого часу для вдосконалення оцінки їхньої ефективності. Тому слід щодня практикувати методи та прийоми спеціальної психології та корекційної педагогіки, щоб підібрати, ті, які будуть сприяти розвитку наших особливих дітей» – зазначила Тетяна Каменщук.
Антоніна Копчинська, методист Центру, провела навчальний тренінг, основною метою якого було підбір практичних вправ, які може застосувати практичний психолог при формуванні позитивного ставлення вихованців до дітей з особливими освітніми потребами, навчити їх прийомам ефективної взаємодії між усіма учасниками освітнього процесу.
Під час проведення заходу учасники закріплювали практичні прийоми й навички взаємодії з один з одним, зокрема у ситуаціях, що викликають тривогу чи напруження від відчуття «іншості», допомогали усувати упереджене ставлення до спільного навчання дітей різних категорій у батьків здорових дітей. Також обговорювалися проблемні ситуації, що дало змогу учасникам семінару підвищити свій професійний рівень та навчитись організовувати комфортне психологічне середовище для особливих дітей в умовах інклюзивного навчання.