В основі професійної діяльності фахівців психологічної служби системи освіти Вінницької області закладено системний принцип, що сприяє підвищенню ефективності роботи. Сучасні тенденції розвитку освіти та реформи формують загальне спрямування діяльності психологічної служби. Методичне забезпечення та впровадження інноваційних технологій в освітній процес для методистів, практичних психологів та соціальних педагогів успішно реалізовує Навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти Вінницької області з метою психологічного супроводу педагогічних працівників, сприяння соціального, інтелектуального розвитку та охорони психічного здоров’я здобувачів освіти. Завдяки налагодженій системній роботі навчально-методичною допомогою охоплено більше 11 тис. педагогічних працівників, просвітницько-профілактичними програмами – більше 12,5 тис. осіб (що на 19 % та 23% відповідно більше в порівнянні з минулими роками); консультативна допомога надана близько 48 тис. дітей, навчально-профілактичними заходами охоплено більше 80 тис. дітей (збільшилась на 18 %).
Незважаючи на масштабність і багатофункціональність діяльності, фахівцями психологічної служби найбільше розглянуто запитів щодо профілактики шкідливих звичок у підлітків та насильства (37 % від загальної кількості звернень), адаптацію дітей молодшого шкільного віку до нових умов навчання (31 %). Актуальним, на теперішній час, є соціальне замовлення на надання допомоги дітям і сім’ям, що опинились у складних життєвих обставинах внаслідок військових дій – 26 %.
Тематика звернень до фахівців психологічної служби та їх статистична візуалізація вказує на основні проблеми в дитячому та учнівському середовищі, які підтверджують загальнонаціональні тенденції та визначають актуальні напрямки та форми спільної роботи, шляхи їх реалізації задля скеровування педагогічної спільноти у сфері реалізації ціннісних пріоритетів особистості підростаючого покоління, суспільства, регіону вцілому.