Виїзний навчально-практичний семінар

24 вересня фахівці Навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти провели виїзний навчально-практичний семінар з питань психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами (1-ий та 8-ий класи) в інклюзивному середовищі для педагогів та батьків Вівсяницької ЗНВК І-ІІІ ст. «Школа-дитячий садок» Козятинського району.

Тетяна Каменщук, директор Центру, розкрила компоненти оцінки потреб дитини та її сім’ї – грані трикутника, що мають багато надзвичайно важливих показників, кожен з яких необхідно враховувати, аби своєчасно вплинути на життєву ситуацію дитини і змінити її на краще. Запроваджена в Україні Концепція інклюзивного навчання орієнтованого на потреби дітей передбачає, що процес пізнання має відбуватися шляхом моделювання навчального середовища, інтенсивного практичного навчання, надання педагогічної допомоги (з поступовим її зменшенням) та спрямування дитини до стимулювання розвитку їх самостійності.

Фахівці переконані, що для дітей з особливими освітніми потребами важливими є можливості для отримання необхідної інформації, гри, взаємодії з іншими дітьми, доступ до книжок, розвиток когнітивних навичок та інтересів. Здійснюючи оцінку потреби дитини в школі, педагогам необхідна інформація про успіхи цієї дитини у засвоєнні навчальної програми загалом та конкретних навчальних предметів зокрема, відповідність навчальних досягнень можливостям дитини; ставлення дитини до навчання; можливі труднощі у навчанні та спілкуванні у класі, з однолітками, стан відвідування дитиною школи (чи регулярно вона це робить, якщо ні, то чому).

Характеристика умов навчання дитини передбачає аналіз того, як вона проводить вільний час поза навчанням, які її інтереси, захоплення та хобі (книги, музика, малювання, комп’ютер, спортивні заняття тощо); якою є участь дитини у різних виховних заходах, що проходяться у школі та поза нею; чи відвідує позашкільні навчальні заклади, секції, гуртки тощо.

Методист Центру, Антоніна Копчинська провела тренінгові заняття з учнями старших класів з питання аналізу різних навчальних ситуацій, які спрямовані на покращення взаємодії дітей у класі.

Галина Трофимчук, директор школи, у своїм виступі підтвердила загальні дидактичні принципи. «Увага педагогічного колективу необхідно зосереджувати на усвідомленні потреб дітей та оптимальних сприятливих умовах для їхнього виховання і успішного розвитку. Ця позитивна модель навчання базується на трьох основних компонентах: потреби дитини для розвитку; батьківський потенціал (здатність батьків піклуватися про дитину, виховувати і розвивати, задовольняти потреби); фактори сім’ї та середовища», – зазначила директор.

У школі практичним психологом здійснюється психологічний супровід обох дітей та надається індивідуальна корекційна допомога. «Лише у разі повного врахування потреб дитини, високого батьківського потенціалу, сприятливого впливу сім’ї та умов довкілля дитина захищена та забезпечена усім необхідним. Гармонійність цих компонентів сприяє її повноцінному розвитку», – зазначила Ганна Кузьмінчук, практичний психолог закладу.

Життєвою історією поділилась мама учениці 8-ого класу, яка вкотре підтвердила позитивні психологічні зміни в поведінці своєї дівчинки та вказала розвиток соціальних і навчальних навичок.

Учасники заходу, зосередили свою увагу на тому, що вагома роль відведена саме соціальному компонентові навчання, адже першочергова роль вчителя вбачається у створенні мотивуючих навчальних ситуацій, які мають сприяти вирішенню проблем всіх дітей.

Під час зустрічі в бібліотеку закладу були передані для користування навчальні посібники з інклюзивного навчання, які допоможуть педагогам вирішити навіть самі складні, на перший погляд, навчальні ситуації.

 

Коротко з історії закладу.

Вівсяницький ЗНВК І-ІІІ ступенів «Школа-дитячий садок» Козятинського району розпочав своє існування як перша церковно-приходська школа, що була заснована у 1864 році. На сьогоднішній день в закладі здобувають освіту 106 учнів та працює 21 вчитель.

На разі, в школі організовано два інклюзивні класи, в яких створюються умови для комфортного функціонування 2-ох дітей з урахуванням їхніх індивідуальних особливостей: працюють два асистенти вчителів, покращено навчально-методичну базу, облаштовуються різнофункціональні осередки, створено кабінет для індивідуальної психологічної корекції. А найголовніше – забезпечено комфортний психологічний клімат для кожного учасника освітнього процесу!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *