Психологічні компоненти профілактичної роботи щодо запобігання виникнення шкідливих звичок серед дітей

Матеріал підготовано практичним психологом Центру – Анастасією Куріциною

З нагоди Міжнародного дня боротьби проти зловживання наркотиків та їх незаконного обороту

Сучасна ситуація освітнього середовища характеризується посиленою увагою щодо впровадження профілактичної роботи націленої на запобігання виникнення шкідливих звичок серед дітей.

Наркоманія – це пристрасть до речовин, які викликають зміни психічного стану.

Розглянемо зовнішні чинники, що сприяють поширенню вживання наркотиків серед підлітків:
– міфи щодо «легких» та «важких» наркотиків;
– асоціальний спосіб життя батьків;
– вплив підліткової субкультури;
– доступність наркотичних речовин.

До особистих чинників можна віднести:
– низький рівень інтелектуального та/або духовного розвитку;
– низька стійкість до психічних перенавантажень;
– інфантилізм, імпульсивність, конформізм, несамостійність;
– схильність до саморуйнування.
– прагнення до самоствердження;
– спадковість;
– акцентуації характеру.

Задля запобігання виникнення наркотичної залежності практичний психолог може реалізовувати профілактичні заходи спрямовані на:
– формування установок (відношень, мотивів, моделей поведінки) на життя без наркотиків;
– інформування щодо наслідків вживання психоактивних речовин (лекції, дебати, обговорення);
– формування умінь і навичок здорового способу життя;
– застереження формування пронаркотичних моделей поведінки;
– ініціювання педагогічно-змістовної діяльності з профілактичної роботи;
– організація заходів щодо виконання програми нормальної поведінки;
– включення до міжнародних проєктів питань з профілактики наркотизації, поширення передового міжнародного досвіду з зазначеної проблеми;
– пропагандистські заходи до міжнародних свят, Всесвітнього дня запобігання психоактивних речовин.

Отже, важливим аспектом у запобіганні виникнення шкідливих звичок є запровадження практичними психологами та соціальними педагогами профілактичної роботи з залученням вчителів та батьків із застосуванням різних форм роботи з підлітками.

Важливо виявити, що турбує підлітка, допомогти йому розібратися та допомогти сформувати систему альтернативних наркотикам захоплень, що дозволить захистити підлітків від занурення у світ психоактивних речовин.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *