Здібності не можуть існувати там, де немає місця для їх прояву
Л. Фейєрбах
У стінах Барського гуманітарно-педагогічного коледжу імені Михайла Грушевського відбувся масштабний захід – обласний методичний семінар практичних психологів і соціальних педагогів закладів вищої освіти Вінницької області. Тема семінару: «Психологічний портрет творчо обдарованої особистості. Проблеми ідентифікації обдарованості та поведінкові відмінності обдарованих студентів. Розвиток творчих здібностей студентів педагогічного профілю навчання».
Спільно з адміністрацією коледжу відбулося відкриття заходу та знайомство із закладом освіти. З промовою «Роль працівників психологічної служби у системі роботи з обдарованою молоддю» та вітальним словом виступив директор коледжу, кандидат педагогічних наук Савчук Петро Несторович. Він наголосив, що виховуючи творчу молодь, викладач і сам має бути творчою особистістю, згадавши кредо навчального закладу: «Через творчість викладача до творчості студента».
Учасників семінару привітав також народний ансамбль козацької пісні коледжу під керівництвом Сочинської Н.В. Розвиток музичних здібностей студентів та їх виконавська майстерність уразили всіх присутніх.
Заступник директора Навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти Вінницької області Наталя Нечипорук у виступі на тему: «Психологічні передумови розвитку творчого потенціалу майбутніх фахівців» звернула увагу присутніх на важливість використання практичними психологами та соціальними педагогами вищих навчальних закладів І-ІІ рівня акредитації області у своїй діяльності сучасних нових методів розвитку творчості в молоді.
У межах семінару учасники ознайомилися з досвідом роботи практичного психолога коледжу Олени Гулько на тему: «Психологічний портрет творчо обдарованої особистості. Проблеми ідентифікації обдарованості та поведінкові відмінності обдарованих студентів».
У практичній частині заходу присутні мали змогу взяти участь у тренінгових заняттях на теми: «Розвиток творчих здібностей студентів педагогічного профілю підготовки» та «Психолого-педагогічні техніки розвитку обдарованості студентів».
Отже, розвиток обдарованості – надзвичайно складне завдання, тому для ефективності підготовки студентів – майбутніх фахівців, працівникам психологічної служби та викладачам необхідно самим бути творчими, висококваліфікованими, всебічно розвинутими, володіти різноманітним сучасним дидактичним матеріалом для його застосування в освітньому процесі.
Практика підтверджує, що лише спільними зусиллями можна забезпечити неперервний ланцюг: активний студент – ефективний фахівець – відомий науковець.