Особлива роль у запобіганні випадкам суїциду серед підлітків належить педагогам, найчастіше саме педагоги можуть виявити дітей, які проявляють суїцидальні тенденції, надати їм першу соціально-педагогічну допомогу та перенаправити за отриманням психологічної допомоги.
Відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо профілактики суїцидальних тенденцій серед підлітків, виділено певну систему проведення профілактичних заходів, що включають сім компонентів: психологічну просвіту; створення позитивного клімату; діагностику суїцидальних намірів; консультування дітей та сімей; корекцію відхилень; систематичний контроль і динаміка змін у поведінці учнів; напрями переадресування «важких» випадків до спеціалістів медичної галузі.
Методистками Центру Людмилою Адамчук та Вікторією Козачишиною для практичних психологів та соціальних педагогів закладів освіти було проведено тренінг, метою якого є підвищення рівня знань, навичок та компетентностей фахівців психологічної служби щодо надання первинної психосоціальної допомоги дітям із ризиком скоєння самогубства.
Тренінг спрямований на розвиток практичних навичок попередження скоєння суїцидів серед підлітків, навчання постановки прямих запитань, а також на пошук ресурсів додаткової допомоги в суїцидальній кризі та перенаправлення.
Учасники одержали практичні та методичні рекомендації для профілактики суїцидальної поведінки дітей, посилання на самостійне опрацювання навчально-методичних посібників: «Профілактика деструктивної поведінки підлітків», «Психосоціальна підтримка в кризовій ситуації», «Небезпечні квести для дітей: профілактика залучення».