22 листопада на базі Реабілітаційно-консультативного центру для дітей з особливими потребами, який створений ГО «Справа Кольпінга в Україні» в м.Шаргороді, пройшов тренінг для працівників відділу освіти Шаргородської РДА, Інклюзивного ресурсного центру, фахівців психологічної служби та реабілітаційно-консультативного центру.
Під час тренінгу обговорювалися навчально-методичні аспекти впровадження інклюзивної освіти, а також акцентовано увагу на особливостях побудови взаєморозуміння між фахівцями ІРЦ та родинами, які виховують дітей з інвалідністю.
Тренінг пройшов за підтримки Громадської організації «Родина Кольпінга в Україні». Ініціаторами стали Галина Понько, керівник Реабілітаційно-консультативного центру для дітей з ООП, та Альона Куцолапська, директор Інклюзивного ресурсного центру, які спільно реалізовують Шаргородському районі соціальний проект, що передбачає організацію індивідуальних консультацій та організацію центру денного перебування для дітей з порушеннями в розвитку. Організатори переконані, що надаючи великого значення кваліфікованій підготовці фахівців для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, успіх інклюзивного підходу в навчанні цих дітей – гарантовано.
Тетяна Каменщук, директор навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти Вінницької області, національний тренер з питань інклюзивної освіти, забезпечила проведення теоретичної та практичної складових заходу, а також продемонструвала нові ресурсні вправи для учасників.
У рамках навчання пройшов показовий майстер-клас з впровадження інтегрованих технологій інклюзивної освіти.
Тетяна Каменщук також подарувала спеціальну літературу для фахівців, які працюють з дітьми з різними труднощами у навчанні.
У підсумку учасники відмітили професійність організаторів та тренерського складу, доступність інформаційних матеріалів, підбір практичних вправ та навчальних ситуацій, а також визначилися з тематикою своїх тренінгів у закладах освіти району. Під час практичних вправ навчилися підбирати різні види завдань для проведення заняття з урахуванням різних форм роботи та планувати освітній процес у групі, який є орієнтованим на кожну дитину.
Ефективність заходу була підтверджена позитивними відгуками учасників, активним обговоренням навчального матеріалу та загальним позитивним настроєм і атмосферою.
Проведення такого освітнього заходу сприяло підсиленню професійних знань та навичок фахівців Інклюзивних ресурсних центрів та закладів освіти з питань навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами, а також реалізації інклюзивної освіти та забезпечення доступності освітніх послуг для цієї категорії дітей.