Наближати педагогічні технології до «мистецтва дотику до особистості», є актуальним завданням для сучасного педагога шляхом науково обґрунтованої дії на дитину в контексті її взаємодії з навколишнім світом.
Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами, в основі якого покладено компетентнісний підхід, має наповнюватися різними педагогічними технологіями, які спрямовані на формування особистості дитини. Педагогічні технології можуть бути представлені як технології навчання (дидактичні технології), так і технології виховання, що пов’язані із педагогічною майстерністю педагога.
Саме на розкриття їхніх ідей була організована оперативна школа для методистів психологічної служби області з ініціативи кафедри психолого-педагогічної освіти та соціальних наук КВНЗ «Вінницької Академії неперервної освіти» за участі директора Центру Тетяни Каменщук.
В сучасному освітньому процесі педагогічні технології враховують навчальні, психокорекційні та виховні цілі педагога.
Тому педагог проектує вплив на:
а) становлення особистості, її почуття, переконання, прагнення, уподобання;
б) мотиви дитини;
в) засоби реалізації цієї спрямованості через знання, способи дій на основі умінь і навичок, стратегії поведінки у нестандартних ситуаціях.
Власне тому в сучасній освіті чільне місце займає проблема особливого індивідуального впливу педагога за умов довіри, саморозкриття, духовності.