20 листопада 2019 р. у Департаменті освіти і науки облдержадміністрації фахівцями Навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти Вінницької області було проведено фахове засідання інтервізійної групи методистів/спеціалістів відділів освіти, які відповідають за діяльність психологічної служби районів, міст, об’єднаних територіальних громад на тему: «Інтервізія як форма методичного супроводу професійного розвитку фахівців психологічної служби в напрямку психологічної безпеки учасників освітнього процесу. Компетентності менеджменту керівників психологічної служби».
«Метою заходу було окреслення тенденцій в психологічній службі районів, міст, ОТГ, – розповіла Тетяна Каменщук, директор Центру, канд. пед. Наук. На сьогодні в освіті якомога точніше слід визначати перспективи розвитку певного явища, намагатися передбачити можливі виклики й загрози у його розвитку; працювати “на випередження” та розробляти альтернативні сценарії реагування на зміни, що назрівають. Чи не найважливішою компетентністю сучасного фахівця і запорукою його конкурентоспроможності на ринку праці є вміння управляти змінами».
Наталія Нечипорук, заступник директора Центру, поділилась досвідом ефективної роботи з проблемними ситуаціями та методами зниження ризиків ефекту «вигорання» фахівців.
Вікторія Козачишина та Людмила Адамчук, методисти Центру, акцентували уваги учасників на тому, що інтервізійні зустрічі, які започатковані з 2016 року відбуваються на постійній основі другого четверга щомісяця і є ефективними. Саме така форма роботи необхідна, як для підтримки початківців, так і досвідчених фахівців, що дає можливість підтримувати професійний рівень, розвиток та удосконалення навичок фахівців психологічної служби.
Під час практичної роботи в групах представники з 20 районів, 4 міст та 8 ОТГ Вінницької області створювали модернізаційні матриці компетентностей менеджменту керівників психологічної служби і успішно їх презентували.
На основі зафіксованих і проаналізованих фактів фахівцями виведено закономірності, що дозволяють прогнозувати загальний вектор подальшого розвитку психологічної служби регіону. Так обговорювались питання пов’язані з тривожними тенденціями у менеджменті служби, а саме: відсутність алгоритму взаємодії методистів, практичних психологів та працівників ІРЦ, завдання та пріоритети діяльності психолога в умовах НУШ, формальність у здійсненні методичного супроводу працівників психологічної служби, збільшення навантаження на методиста та збільшення кількості працівників без фахової освіти.