Інформує Ольга Гунько, методист Центру
Так, час на адаптацію, навіть у тих дітей, хто дуже любить ходити в садочок, потрібний, як і для нас, дорослих, для повернення на роботу. Але він буде не настільки тривалим та непередбачуваним, як той, коли дитина вперше завітала до садочка.
Навіть найтурботливіші, найуважніші батьки не можуть у повній мірі задовольнити потребу дитини в спілкуванні в умовах соціального обмеження. Саме через це діти потребують від нас стільки часу, і через це всі так швидко втомлюються. І все одно, ми не можемо задовольнити потребу дітей в контактах.
Ми не знаємо точно дати завершення карантину, але наразі час повертатися до звичного режиму, особливо дітям.
Отже, готуємося до відвідування дитячого садка:
- Починайте грати зі своїми малюками в дитячий садок:
- згадайте розпорядок групи, поговоріть про вихователів, дітей, нагадайте, що їли на сніданок, обід, вечерю, як виглядає група (меблі, облаштування, іграшки, дрібні несуттєві деталі);
- поговоріть про заняття, нехай дитина пригадає, що на них відбувалося, відтворіть ті фрагменти занять, які згадала ваша дитина;
- які свята та заходи пам’ятає дитина, ставте більше уточнюючих запитань;
- відтворіть фрагменти з життя дитячого садка вдома, розподіліть ролі, скористайтеся іграшками та пограйте в дитячий садок.
- Помрійте з дітьми про дитячий садок. Нехай донька чи син уявить, що одягне, що взує, яку іграшку візьме з собою, якою дорогою підете. Подумки пройдіться до садка.
- Перший тиждень перебування в групі діти можуть бути збудженими та вередувати вдома. Будьте до цього готовими.
- Якщо є можливість влаштуйте відеозв’язок з дітьми групи та вихователями. Нехай діти поділяться новинами, покажуть свої іграшки. Це дасть можливість поспілкуватися та налаштуватися на відвідування садка. Такі зустрічі добре робити 2-3 рази на тиждень, але не більше 10 хвилин. Знайте, що після таких сеансів діти можуть занадто збуджуватися, тому будьте поруч та беріть участь у них.
- Добре було б, якби вихователі підготувалися до першого дня зустрічі з дітьми. Це можуть бути руханки, віршики, вправи для синхронізації, що налаштовують на взаємодію та близьке спілкування. Можна почати день з руханки та пісні, яку діти вивчать вдома.
- Пам’ятайте, що після тривалого перебування вдома дітям буде складно розлучатися з вами, тому намагайтеся в перший день забрати дитину раніше. Дітям важливо дати гарантії, що ми за ними прийдемо, особливо, коли ми багато разів повторювали «як ми від тебе втомилися, швидше б закінчився цей карантин…» 🙂
Будьте уважними до себе та своїх дітей!