КОНСУЛЬТАТИВНА РОБОТА ПРАКТИЧНИХ ПСИХОЛОГІВ ТА СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ 2021/2022 Н.Р.

Консультування – багатофункціональний вид індивідуальної та групової роботи, спрямований на вирішення запитів, з якими звертаються учасники освітнього процесу.

У житті кожної людини бувають такі критичні моменти, коли ускладнюються взаємовідносини з оточенням, загострюються внутрішні суперечності, стають нестерпними переживання стосовно свого стану, які здаються безвихідними. Особливо потребують кваліфікованої психологічної допомоги підлітки, становлення життєвих позицій і переконань яких, пов’язане з віковими кризами, розвитком емоційно-вольової сфери, формуванням професійного світогляду тощо. Консультування, як один з видів надання психологічної, соціально-педагогічної допомоги учасникам освітнього процесу закладу освіти, покликане допомогти їм вирішити особистісні проблеми.

Одночасно з традиційним консультування «тет-а-тет», фахівцям психологічної служби важливо впроваджувати онлайн-консультування, яке може проектуватися через різні альтернативні комунікативні канали. Ці канали відрізняються один від одного за параметрами синхронності (синхронна або асинхронна комунікація), способу (індивідуальна або групова комунікація), типу комунікації (друкований текст або візуальна або/та голосова комунікація).

Онлайн-консультування може запроваджуватися як окремий
вид діяльності так і практикуватися як додатковий засіб, підключений до процесу консультування «тет-а-тет».

Корисні ресурси щодо консультативної роботи працівників психологічної служби:

Основи психологічного консультування: у схемах і таблицях /
Л.А. Опанасенко – Миколаїв : Іліон, 2019. –  134 с.

Одним із головних завдань закладів освіти є повсякденна допомога підростаючому поколінню, формування готовності до самостійного планування професійного розвитку.
Профорієнтаційна робота у закладі освіти має базуватися на комплексі заходів, призначених для визначення у підростаючого покоління тих професійно важливих якостей (відповідних певній професії), які достатні й необхідні для оволодіння професійними знаннями, уміннями та навичками, що обумовлюють успішність та ефективність у професійній діяльності. Саме заклад освіти має допомогти підростаючому поколінню, враховуючи особистісні якості, максимально правильно вибрати свою професійну стежку.

Профорієнтаційна робота в закладі освіти має проводитися систематично і поетапно, починаючи з 1 класу.

З метою виявлення індивідуальних нахилів та здібностей кожної дитини для цілеспрямованого розвитку і профорієнтації, сприяння активізації внутрішніх механізмів самодіяльності особистості, таких як самооцінка, самопізнання і самовдосконалення, пропонуємо методичні матеріали щодо профорієнтаційної роботи для працівників психологічної служби, що розміщено на вебсайті ДНУ «ІМЗО» за покликанням: https://imzo.gov.ua/psyholohichnyj-suprovid-ta-sotsialnopedahohichna-robota/proforiientatsiyna-robota/

В рамках організації та проведення комунікаційної кампанії освітніх реформ в частині профорієнтаційної роботи Міністерством освіти і науки України створено онлайн-платформу на базі ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» з профорієнтації для здобувачів освіти з освітнім контентом, яка передбачає профорієнтаційне онлайн тестування, профорієнтаційне консультування з урахуванням результатів тестування, онлайн навчання для учасників освітнього процесу.

Це перша безкоштовна профорієнтаційна платформа «ChoiZY», що має на меті допомогти підліткам обрати професію до душі. На ресурсі для перегляду вже доступні 10 професій. Наразі стартувала реєстрація на 12 безкоштовних відеокурсів для старшокласників. Кожен – про певну професію.
Профорієнтаційна платформа доступна для всіх безкоштовно за посиланням: https://imzo.gov.ua/2019/09/25/proforiientatsiyna-platforma-choizy-zapuskaie-bezkoshtovni-videokursy/

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *