В рамках проєкту «Розвиток систем попередження та реагування на насильство в закладах освіти і підвищення стійкості підлітків», який впроваджується Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) та ГО «Ла Страда-Україна» підготовлено навчально-методичний посібник “Психосоціальна підтримка учасників освітнього процесу”. Авторки: Андрєєнкова В. Л., Войцях Т. В., Гриців І. П., Мельничук В. О., Сабліна Н. О., канд.псих.н., Флярковська О. В., канд.пед.н., Харьківська Т. А.
Схвалено для використання в освітньому процесі (рішення експертної комісії з психології та педагогіки від 01.03.2023 року (протокол №1)).
Посібник розкриває теоретичні та практичні засади психосоціальної підтримки освітян для отримання ними терапевтичного захисту. У ньому узагальнюється сутність критичних і кризових ситуацій, їхньої типології, характерних особливостей кризових станів і специфіки їхнього переживання особистістю. Подана методологія кризової психосоціальної допомоги (зміст, стратегії, напрями, форми й методи) сприятиме формуванню у педагогічних працівників готовності вирішувати типові завдання під час виконання професійної діяльності, спрямованої на допомогу.
Теми:
Тема 1. Особливості набуття травматичного досвіду дітьми та дорослими в період війни.
Тема 2. Вікові особливості проживання травматичного досвіду дітьми в період війни.
Тема 3. Перша психологічна допомога. Алгоритм дій.
Тема 4. Основи професійної та емоційної безпеки фахівців в умовах надзвичайних ситуацій.
Тема 5. Ресурсний стан. Відновлення фахівців після роботи з особами, які проживають кризи, втрати та горе.
Тема 6. Поняття «резилієнс». Основні фактори формування резилієнс у дітей. Роль закладів освіти.
Комплекс вправ та технік для допомоги/самодопомоги в стані стресу, а також для зняття емоційного напруження та стабілізації емоційного стану.
Спецкурс підвищення кваліфікації для слухачів (освітян) очно-дистанційної форми навчання «Психосоціальна підтримка учасників освітнього процесу».
Корисні посилання.
Інформація про авторів/авторок та упорядників/упорядниць.
Завантажити посібник можна тут: