Навчально-методичний посібник “Впровадження відновного підходу, посередництва, медіації та практики функціонування служб порозуміння в закладах освіти”

В рамках проєкту «Розвиток систем попередження та реагування на насильство в закладах освіти та підвищення стійкості підлітків», який впроваджується Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) та ГО«Ла Страда-Україна». Підготовлено навчально-методичний посібник “Впровадження відновного підходу, посередництва, медіації та практики функціонування служб порозуміння в закладах освіти”. Автори/авторки: .днак ,.В .Д вєєлаМ ,.В .Т хяцйоВ ,куан хинчіголохисп .днак ,.В .В кидйаБ ,.Л .В авокнєєрднА психологічних наук, Мельничук В. О., Мотилюк М. О., Флярковська О. В., канд. педагогічних наук.

Схвалено для використання в освітньому процесі (рішення експертної комісії з психології та педагогіки від 25.09.2023 протокол № 3.

Посібник містить освітню програму та теоретичні, методичні й практичні матеріали для викладання спецкурсу підвищення кваліфікації керівників/керівниць і педагогічних працівників/працівниць закладів освіти «Підготовка фахівців/фахівчинь до впровадження відновного підходу, посередництва, медіації та практики функціонування служб порозуміння в закладах освіти». Також у посібнику подано зміст та навчальні плани освітніх програм тематичних курсів за вибором «Відновний підхід як інструмент створення безпечного освітнього середовища та миробудування» та «Посилення спроможності закладу освіти щодо розвитку соціальної згуртованості в громаді: відновний підхід», які є логічним доповненням вище означеного спецкурсу.

Посібник рекомендований керівникам/керівницям і педагогічним працівникам/працівницям закладів освіти, викладачам/викладачкам інститутів післядипломної педагогічної освіти, практичним психологам/ психологиням, соціальним педагогам/педагогиням, а також іншим фахівцям/фахівчиням допомагаючих професій та представникам/представницям громадських організацій.

Теми:
РОЗДІЛ І. Програма спецкурсу підвищення кваліфікації керівників/керівниць і педагогічних працівників/працівниць закладів освіти «Підготовка фахівців/фахівчинь до впровадження відновного підходу, посередництва, медіації та практики функціонування служб порозуміння в закладах освіти»
Список використаних та рекомендованих джерел
РОЗДІЛ ІІ. Методичне забезпечення спецкурсу підвищення кваліфікації керівників/ керівниць і педагогічних працівників/працівниць закладів освіти «Підготовка фахівців/фахівчинь до впровадження відновного підходу, посередництва, медіації та практики функціонування служб порозуміння в закладах освіти»
ІІ.1. МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДО МОДУЛЯ
1 «МИРОБУДУВАННЯ. ВІДНОВНИЙ ПІДХІД. БАЗОВІ ОСНОВИ КОНФЛІКТОЛОГІЇ»
Тема 1.1. Миробудування. Соціальна згуртованість
Тема 1.2. Відновний підхід. Безпечне освітнє середовище
Тема 1.3. Конфліктологічна компетентність як чинник професіоналізму фахівця/фахівчині
Тема 1.4. Основи конфліктології
ІІ.2. МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДО МОДУЛЯ
2 «ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА ВІДНОВНОЇ КОМУНІКАЦІЇ»
Тема 2.1. Комунікація як процес
Тема 2.2. Методика та практика відновної комунікації
ІІ.3. МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДО МОДУЛЯ 3 «ЗАСТОСУВАННЯ ВІДНОВНИХ ПРАКТИК В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ. ПРАКТИКА ПОСЕРЕДНИЦТВА»
Тема 3.1. Примирні процедури
Тема 3.2. Посередництво у вирішенні конфліктів: практичні аспекти
Тема 3.3. Практика застосування техніки «Коло»
ІІ.4. МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДО МОДУЛЯ 4 «РОЛЬ СЛУЖБ ПОРОЗУМІННЯ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ В ПРОЦЕСІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА СТВОРЕННЯ БЕЗПЕЧНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА (РІВЕНЬ ПОСЕРЕДНИЦТВА)»
Тема 4.1. Посередник/посередниця у вирішенні конфліктів серед однолітків
Тема 4.2. Порядок створення та організації діяльності служби порозуміння в закладі освіти (на рівні посередництва)
Додатки
Корисні посилання
Інформація про авторів/авторок та упорядників/упорядниць

Завантажити посібник можна тут:

https://vinps.vn.ua/wp-content/uploads/2023/11/posibnyk_vidnovnyj-pidhid_lastrada-1.pdf

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *